bonnieinduitsland.reismee.nl

2e dag in Grassau!

We hebben het nu al erg naar onze zin, we hebben een kamer met 2 bedden, een keuken met alles erop en eraan, een douche/bad en een balkon. We hebben geen internet, dus vanmorgen hebben we een internet-stick gekocht. Maar ja,, 2 meiden hebben er natuurlijk geen verstand van… dus wij naar de begeleider, die heeft wat ingevuld en zei dat hij over 30 min. Het zal moeten doen! Een half uur later deed hij het nog niet. Een uur later, 2 uur later, 5 uur later en nu nog steeds doet hij het niet… ondertussen hebben we wel een hele leuke dag gehad: we hebben vanmorgen een rondleiding gekregen door het seniorenheim, waar we komen te werken. Ook hebben we veel collega’s ontmoet en ook de bewoners zelf. Veel bewoners, die ik al heb gezien, zijn dement en hebben een diagnose van Korsakov. Na onze rondleiding zijn we naar de Aldi en de Lidl geweest om wat inkopen te doen!

Het was vandaag de Fasching-Montag, ook wel carnaval. Dus onze collega’s zeiden dat we dan echt moesten komen om 14.00 uur in de instelling zelf. Dus wij daarheen, werden we geschminkt en ik kreeg een oogmasker op, de anderen waren ook allemaal verkleed, als een koe, als een piraat, een boerin etc. daarnaast was er een bandje die optrad en alle bewoners zaten zo erg te genieten, dat was echt mooi om te zien. Doordat de mannen in het Duits zongen konden we het niet zo heel goed verstaan, maar goed.. dat gaat nu wel steeds beter. We kunnen ons verstaanbaar maken.

Morgen gaan we naar Unterwössen, waar 4 mensen van het Alfa collega stage gaan lopen. Ik verwacht dat het morgen een soort introductiedag is. We zullen zien!

Johanna

Super leuk! Als het nu al leuk is, komt het helemaal goed. Veel plezier meid????

Jantina

Hé Bonnie, leuk dat we met je mee kunnen genieten!!
Veel pleizer

Sietske

Superr!! Geniet ervan!!!! Vliegt voorbij straks.:)

maaike seegers

veel plezier