bonnieinduitsland.reismee.nl

vanaf 12 februari

Deze dag zijn we wezen skiën, dus we zijn naar de infopunt in Grassau geweest om te vragen hoe we bij het skigebied moeten komen. We kregen wat vage informatie, dus we zijn de eerste bus ingegaan naar Reit im winkel. Binnen een half uur waren we er. En wat een verschil… in Grassau ligt geen 1 sneeuwvlokje en daar ligt zomaar 30 cm sneeuw!
We zijn naar een skikledingverhuur gegaan voor skischoenen en ski’s, daarna hebben we een skipas gehaald. Met een pendelbusje werden we naar het skigebied gebracht.
Ik had nog nooit geskied, Emily ook nog maar 1 keer. We wilden geen lessen nemen, dus we zijn begonnen bij de babypiste, en wonderbaarlijk ging dat goed! Emily was maar 1 keer gevallen en ik niet. daarna zijn we maar met de kabelbaan naar boven gegaan voor de grotere piste. Het ging nog steeds goed en het ging erg snel! Een paar keer ging het goed, totdat ik op de verkeerde piste terecht kwam.. dit bleek de zwarte piste te zijn, hier kwam ik net op tijd achter, ik ben gestopt en ben naar boven gelopen, waar ik (denk ik) ongeveer 25 min. over gedaan heb, het was natuurlijk een hoge steile berg. Na even uitgerust te zijn, zijn we mooi weer verder gegaan!
Het was een super mooie zonnige dag. Wat een mooie uitzicht en natuur.

We zijn van 11.00 uur tot 16.00 uur wezen skiën, we waren kapot! Na het skiën hebben we onze huurspullen weer teruggebracht en zijn we weer teruggereden naar ons huisje.

De volgende dag heerlijk uitgeslapen en rustig aangedaan. We zouden zelf broodjes afbakken, dus Emily heeft de broodjes in de oven gegooid, maar na 10 minuten begon het wel aardig te ruiken.. en ja hoor! De broodjes waren zwart, toen toch nog naar de winkel gelopen om wat verse broodjes te halen :P

Zondag 14 februari:
We wilden vanochtend naar de katholieke kerk toe gaan, om te kijken hoe het er aan toeging. We kwamen daar aan en we vonden dat het erg rustig was, bleek dat de diensten om half 9 beginnen i.p.v. half 10. Onder onze appartement zit een Christlichen Gemeinde Grassau, die begint altijd om 10.00 uur, dus daar zijn we heen gegaan. Het is een hele kleine kerk met ongeveer 30-50 mensen. Er zitten ook veel ‘buitenlanders’ in de kerk, vooral uit Afrika. De dienst werd gesproken in het Duits en Engels, dus eerst een zin in het Duits en daarna in het Engels. We werden gelijk aangesproken en welkom geheten. De dienst was aardig goed te volgen!

jantina

Nou lekker begin.....Lekker uitgerust. ....en nu volop aan de bak! succes deze week.

Ate

Direct van de babypiste naar de zwarte. Je gaat echt met sprongen vooruit!
succes deze week